Projekt przystanku transportu publicznego
dla Warszawy obejmujący wiatę przystankową, słupek przystankowy, ławkę wolnostojącą, kubeł na śmieci, bariery wygradzające, słup ogłoszeniowy i skrzynię na piasek zajął pierwsze miejsce w konkursie architektonicznym zorganizowanym przez Miasto. W celu wdrożenia projektu ustanowiono jedno z pierwszych w Polsce partnerstwo prywatno-publiczne. Wiata przystankowa (tzw. konkursowa), która jest najważniejszym elementem wyposażenia
|
przystanku, według wymogów konkursowych miała stać się znakiem identyfikującym przestrzeń miasta. Nietypowa konstrukcja oparta jest na zestawieniu formy bramy
i płaszczyzny tylnej ściany. Typoszereg wielkościowy gwarantuje dostosowanie do różnych sytuacji przestrzennych i liczby pasażerów. Prototyp wiaty został wykonany
w Szwecji w kooperacji z firmą Tejbrant
i przetransportowany w całości do Warszawy. Optymalizacja technologiczna i kosztowa prowadzona była wraz operatorem wiat, firmą AMS. |
|